Wednesday, October 15, 2008

Ummikud Tallinna kesklinnas häirivad ühistransporti

No kae perra - kas tõesti! Viimasel ajal liigun linnast väljas või istun toas ja kui kuhugi vaja liikuda, kasutan Internetti! Näiteks mustakalt kesklinna on võimalik jõuda juba 0,4 ms ja kui veel võimsust kah uuest aastast juurde panna võivad kiirused vähendeda lausa 0,0100 ms, mis töötab juba samahästi kui mõte.
Nali naljaks kusi kaljaks. Meie liikluskorraldust näitab ilmekalt seegi, kuidas kasutades viimati nr 2 bussi pidi ikka takerduma kõikvõimalike fooride taha. Ja see bussijuht hoolitses vägagi selle eest, et me saaks korrektselt seista kõikide fooride taga, mis "keskturu" peatusest kuni "lindakivi" peatuseni olemas on ja ka need, mis sinna kunagi tulla võivad.
Sama effekti evivad kõik need kohad, mis Vabaduse väljakuga piirnevad ja millega naabruses olevad sõitjad nüüdsest hädas on. Sest kõikjal on foore nii, et mustab ning kõik nad on tavaliselt ka hästi punased. Jalakäijatele sobivad väga hästi tunnelid. Lisaks on teemärgistus vilets, liiklusmärke ei kusagil ja sõidurajad pole korrektselt teostatud, arvestades eelkõige neid va trolle. (jutt käib näiteks endla tnv)
Trollidele võiks soovitada nende täielikku likvideerimist, sest bussiga on võimalik sõita oluliselt kiiremini, lahedalt manööverdada, muuta päevapealt marsruute vms. Näiteks kesklinnast õismäele sõitmiseks on parim lahendus nr 22, sest troll suudab kõikvõimalikes kohtades takerduda - osalt muidugi tänu viletsale kontaktliinide teostusele. Eriti palju aega kulub kõikvõimalike linkurite ja liideste läbisõidule ja jamaks läheb siis, kui keegi ees koperdab ja temast mööda ei saa. Vägagi ruineeriv koht on näiteks Paldiski mnt 48 esine. Ajutise lahendusena kõlbab neile "koidu" peatusest tagasi pöörata ja palju janti ja jahmerdamist jääks olemata.
Suurt pahameelt tekitavad lisaks kõigele veel autojuhid, kes otsustavad oma masina parkida tingimata ühissõiduki peatusesse või sellele väga lähedale ja katsu sa siis sealt mööda saada. Imelik, et sellist käitumist tolereeritakse ja liikluseeskirja ei ole viidud punkte, mis keelaks seista autodel ühissõidukite peatustes.
Arvestades seda mitmekuulist jama, mis nüüd liikluses ees ootab võiks ära kaotada ka trammiliinid mis sõidavad tondile, kuna kopeerivaid bussiliine on piisavalt ja tramm tänases linnapildis takistab vaid iseend ja teisi. Palju kiirem ja muretum liikumisviis on sellel marsruudil jala, sest trammiga ei saa oluliselt kiiremini. Vabanenud teed saab kasutada vähemalt 1 sõidusuuna loomiseks, millel võiks olla ajaline funktsioon - hommikul suund linna, õhtul suund linnast välja.
Küll on hea, et mu kiirus ka kõige vingemate ummikute korral vaid loetud sekundid on!

No comments: